Обединеното кралство възнамерява да се намеси в подкрепената от Абу Даби сделка за The Telegraph

Британският министър на медиите Луси Фрейзър каза в сряда, че е 'настроена' да се намеси в сделка, която може да накара подкрепяната от Абу Даби RedBird IMI да поеме контрола върху Daily Telegraph, като каза, че има притеснения относно независимостта на вестника.


 Обединеното кралство възнамерява да се намеси в подкрепената от Абу Даби сделка за The Telegraph

Британският министър на медиите Луси Фрейзър каза в сряда, че е 'настроена' да се намеси в сделка, която може да накара подкрепяната от Абу Даби RedBird IMI да поеме контрола върху Daily Telegraph, като каза, че има притеснения относно независимостта на вестника. Дясното заглавие и списание Spectator, любими на политиците във водещата Консервативна партия, се продават, след като през юни Lloyds Banking Group пое контрола след дългогодишен спор с бившите собственици семейство Баркли.


Но продажбата беше спряна в понеделник до 4 декември, за да даде време на Lloyds Banking Group да осигури план за изплащане на дълг от 1,2 милиарда паунда (1,50 милиарда долара), предложен от Barclays, подкрепен от Redbird IMI. Според плана RedBird IMI, която се ръководи от бившия изпълнителен директор на CNN Джеф Зукър, може да се окаже собственик на заглавията чрез замяна на дълг срещу дялово участие. Правителството заяви, че е разбрало, че RedBird IMI възнамерява да упражни опцията при „най-ранна възможност“.

Фрейзър каза, че е писала на Lloyds, семейство Barclay и RedBird, за да ги информира за възможното известие за намеса в обществен интерес. Правителството каза на RedBird в писмото, че министърът е загрижен за потенциала за влияние върху операциите на Telegraph, включително редакционните операции.

„Тя е наясно, че RedBird IMI има връзки с медийни организации, които са били критикувани за партизански възгледи и следователно вярва, че може да има въздействие върху множеството възгледи на вестниците в Обединеното кралство, ако RedBird IMI придобие влияние върху TMG“, се казва в писмото . IMI на Абу Даби (International Media Investments) казва, че изгражда портфолио от медийни активи по целия свят, с марки, включително CNN Business Arabic и интереси в Sky News Arabia и Euronews.

Фрейзър ще разгледа изявленията на компаниите, изпратени до четвъртък следобед, преди да реши да се намеси, се добавя в писмото. RedBird IMI потвърди, че е получил писмото.


„Ако придобием собственост върху Telegraph и Spectator, ние ще бъдем напълно ангажирани да запазим съществуващия редакционен екип на публикациите и вярваме, че редакционната независимост на тези заглавия е от съществено значение за защита на тяхната репутация и доверие“, каза говорител, който ще повтори по-нататък представителства. Групи, които са потвърдили интерес или за които е съобщено, че се интересуват от продажбата, включват собственика на Daily Mail DMGT, белгийския издател Mediahuis, National World, основателя на хедж фонд Пол Маршал и чешкия милиардер Даниел Кретински.

($1 = 0,8025 паунда)